Autor

Yetly

Data publikacji

2020-10-19

Czas czytania

5 minut

Dlaczego warto mieć firmową aplikację mobilną?

W dzisiejszym świecie niemal każdy kto korzysta ze smartfona, posiada na nim różne aplikacje. Niektóre z nich pomagają w codziennych sprawach (treningi, liczenie wody, organizer), a inne są sprzedażowe. O ile wygodniej jest zamówić pizzę przez aplikację – prosto, bezpośrednio i szybko- zamiast wchodzić na stronę internetową, która nie jest tak spersonalizowana i wygodna. I właśnie dlatego aplikacje mobilne są tak kluczowe dla firmy – pozwalają na bezpośredni kontakt z grupą docelową i dopasowanie się do potrzeb odbiorcy. Obecnie jest to jedno z narzędzi umożliwiających komunikację z Klientem i pozyskiwanie nowych. Również w firmach o zasięgu lokalnym. Jak aplikacja mobilna może pomóc w biznesie? Oto kilka powodów, które powinny przekonać każdego przedsiębiorcę do posiadania tego narzędzia.

Nowy kanał sprzedaży = wzrost sprzedaży

Mając aplikację mobilną powstaje kolejny kanał sprzedaży, który może przyczynić się do wzrostu zysków. Daje on możliwość regularnego powiadamiania o ofertach, promocjach i wysyłania przypominajek. Obecne możliwości technologiczne umożliwiają automatyczną wysyłkę komunikatu jeśli Klient znajduje się w pobliżu siedziby formy – geolokalizacja odgrywa coraz większą rolę w sprzedaży. Niekwestionowaną zaletą jest również możliwość płatności online – coraz więcej osób wybiera właśni taki sposób. Dodatkowo spersonalizowanie aplikacji (np. zapamiętywanie ostatnich zakupów, adresu czy numeru karty) znacznie ułatwia kolejne zakupy ponieważ nie trzeba wpisywać wszystkich danych na nowo. Dodatkowe rabaty dla osób, które posiadają aplikację sprawiają, że baza danych się zwiększy i będzie można wykorzystać listę odbiorców do wysyłania komunikatów o wszystkich działaniach podejmowanych przez firmę, nowościach czy promocjach.

Pozyskiwanie nowych klientów

Założenie firmowej aplikacji mobilnej sprawia, że kontakt z Klientami jest dużo łatwiejszy. Daje również szansę na pozyskanie nowych osób zainteresowanych produktem lub usługą. Ściągnięcie aplikacji zajmuje chwilę – aby do tego namówić można wykorzystać marketing internetowy i reklamy na social mediach lub Google. Aplikacja jest narzędziem, które można w pełni spersonalizować, budując dzięki temu lojalność Klientów. Warto zawrzeć wszystkie niezbędna informacje, z którymi może chcieć zapoznać się odbiorca o dowolnej godzinie. Dobrym przykładem jest marka Pizza Hut, która w celu zachęcenia do ściągania aplikacji, oferowała promocje wynikające z faktu jej posiadania. Najlepszym przykładem jest dawna oferta drugiej pizzy za 1zł w każdy dzień tygodnia (a nie tylko w środę), po okazaniu kodu w aplikacji w restauracjach Pizza Hut Express. Sprawiło to, że każda osoba, która chciała skorzystać z promocji ściągała aplikację. Takie zbieranie kontaktów jest nie tylko promesą, że klient być może wróci, ale również budowaniem bazy danych kontaktowych.

Zbieranie danych

Firmowa aplikacja mobilna to bardzo łatwy sposób do badania potencjału konkretnych produktów. Można uzyskać dane odnośnie najlepiej sprzedawanych produktów i sprawdzić, które się nie sprzedają zupełnie. Daje to również możliwość weryfikacji czytelności narzędzia – jeśli spora grupa klientów porzuca produkt w koszyku lub przy dokonaniu płatności, może to oznaczać jakiś błąd lub nieintuicyjne działanie aplikacji. Można także uzyskać dane demograficzne (wiek, miejsce zamieszkania, płeć), zainteresowania czy sposób spędzania wolnego czasu. To łatwy sposób na wypełnienie ankiety z informacjami potrzebnymi do rozwoju produktów.

Przewaga nad konkurencją

Jak powszechnie wiadomo, profesjonalna i czytelna strona internetowa jest najlepszą wizytówką firmy. Prosta i łatwa w obsłudze aplikacja może być kolejnym narzędziem budującym sprzedaż (ponieważ trafi do osób, które wolą korzystać z aplikacji niż stron www). Dlatego warto zadbać o to narzędzie. Wciąż wiele firm nie posiada odpowiedniej aplikacji, co daje sporą przewagę tym, którzy budują kolejne kanały komunikacji. Szczególnie duży potencjał znajduje się w takich branżach jak turystyka, medycyna, motoryzacja, gastronomia (restauracje, kawiarnie, kluby), sklepy czy cały sektor usług. Umożliwienie zakupów, zapisów na wizytę czy push z informacją o promocji budują wśród ludzi świadomość marki i wygodę korzystania. Łatwiej jest skorzystać z aplikacji, która ma wszystkie informacje o produkcie/usłudze i możliwość natychmiastowego skorzystania z niej, niż wyszukiwanie kontaktu na stronie internetowej i osobiste umawianie się. Ze względu na małą świadomość korzyści jakie niesie ze sobą firmowa aplikacja mobilna, przewaga nad konkurencją jest bardzo duża. Im szybciej firma będzie miała własną apkę, tym łatwiej będzie się wyróżnić na tle branż.

Optymalizacja procesów wewnątrz firmy

Firmowa aplikacja mobilna ma wiele zastosowań, nie tylko zewnętrznych (na linii przedsiębiorstwo- Klient), ale również wewnętrznych. Takie narzędzie może służyć do budowania interakcji w zespole, zarządzania procesami, wymiany plikami i wiele innych czynności. Każda firma tworzy swój wewnętrzny, oryginalny mikroklimat, który może mieć różne potrzeby. Aplikacja może wszystkie te potrzeby spełnić. To dość powszechna praktyka, zwłaszcza w przypadku pracy zdalnej. Pomaga bowiem na sprawny kontakt niezależnie od lokalizacji poszczególnych członków zespołu.

 

Jak widać, posiadanie firmowej aplikacji mobilnej daje niezaprzeczalne korzyści. Wpływa pozytywnie nie tylko na wewnętrzne działanie firmy, ale przede wszystkim na budowanie sprzedaży czyli podstawowy cel każdego przedsiębiorstwa. Dzięki temu łatwiej jest kreować wizerunek zgodny z misją i wizją firmy.